Tips om vrolijk op te staan!

Heb jij ook zoveel moeite met het opstaan in de ochtenden? 
Ik heb zelf al vanaf dat ik klein ben moeite gehad met wakker worden. De een is een ochtendmens, maar ik ben echt een avondmens. Toch veranderd er natuurlijk veel als je vader of moeder word en vroeg op moet staan ook in de weekenden. Ik geef daarom hieronder wat tips die mij zeker heel goed helpen om vrolijk op te staan!

Create your own mood to feel fantastic!

* Deze tip heb ik lang geleden ergens gelezen en ik ben echt van mening dat dit enorm goed helpt. Zodra je wakker bent moeten je eerste 5 gedachten positief zijn. Het is namelijk heel makkelijk om meteen te denken, ik wil niet uit bed, ik ben nog zo moe, maar met zuchten en pruchten gaat je dat niet helpen om in een goede mood te komen. Er is altijd wel iets positiefs te verzinnen!

De dingen die ik meestal denk zijn bijvoorbeeld: Ik ga er een mooie dag van maken. Ik ga zo lekker ontbijt voor mezelf maken en zorgen ik er leuk uitzie vandaag! Het is mooi weer! Of denk aan iets leuks wat je die week gaat doen. Je kunt het zelf invullen en wat ik zo grappig vind, is dat het in het begin nog best lastig is om 5 dingen te verzinnen, maar na een tijdje gaat dit gewoon automatisch!

* Muziek, podcasts, filmpjes.

Ik vind het zelf heerlijk om mijn muziek meteen aan te zetten. Ik luister in de ochtend dan tijdens het wakker worden mijn favoriete nummers of luister podcasts die positief zijn. Grappige filmpjes kijken vind ik ook altijd leuk!

* Licht, Geur & bewegen

Ik vind het heel bijzonder hoeveel invloed licht, geur en bewegen je mood beïnvloed. Ik gooi meestal meteen na het wakker worden de ramen open en kijk even naar buiten. De frisse geur het licht maken me goed wakker en vervolgens een douche met lekker ruikende geuren douchegel inclusief ook daar het daglicht en mijn muziek is voor mij altijd wel een verwen moment op de vroege morgen. Vaak pak ik er ook nog even koffie bij;) Wat rek en strek oefeningen

 

Bekijk hier de Kneipp collecties

* Ontbijt + Vocht

Uiteraard lees je dit overal. Een goed begin van de dag begint echt met ontbijten. Ik heb inmiddels mezelf dit al jaren geleden aangeleerd en ik word nu ook altijd al wakker met honger. Toch is dit tijden anders geweest en begon ik pas rond 11 of 12 uur met ontbijten. Toch merk ik een enorm verschil zoals ze zeggen: Een auto zonder brandstof rijd ook niet. Je lichaam functioneert echt beter met wat voeding. Het helpt dus zeker om fijner wakker te worden.
Zelf heb ik het geluk ik thuis ben dus kan ik ook wat uitgebreider tijd spenderen aan mijn ontbijt, maar heb je dat niet kun je ook de avond ervoor wat lekkers klaarmaken en klaarleggen in de koelkast. Na een nacht heeft je lichaam vocht nodig dus drink jezelf wakker!
Een leuk weetje : Een uitdroging van ‘maar’ 2% kan al zorgen voor een energie verlies tot 20%. 

* Zorg dat alles klaar ligt.

Met drie kinderen opstaan en om 10 over 8 in de auto zitten naar school kan best hectisch zijn, maar bij ons zijn de ochtenden gelukkig heerlijk. Dit komt omdat ik werkelijk alles in de avond voorbereid.
Ik leg zowel voor mijzelf en de kids alle kleren inclusief schoenen, gel voor hun haar tot het ontbijt en de drie schooltassen klaar. Het enige wat hun hoeven te doen is aankleden en hun ontbijtje pakken. Zo hebben hun altijd nog tijd voor hun tablet of kijken ze tv. Ik kan me dan rustig opmaken en aankleden.

*Knuffelen
Wie word er nou niet vrolijk van knuffelen?
Knuffel je kids, huisdieren, partner lekker plat in de ochtend en geloof me dat na al deze tips jij met een fijner gevoel de dag begint!

 

Heb je zelf ook nog leuke of fijne tips die jou helpen bij het wakker worden? Deel ze dan gezellig hieronder!

mommysworld

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.